Du er her

  • Hjem
  • /
    Koronadrevet netthandel

Koronadrevet netthandel

NYHET: Posten Norge-konsernet melder om en kraftig og utvilsomt koronadrevet økning i sitt antall leverte pakker som folk har bestilt via nettet.

Av Samferdsel

Venn tipset!

Din venn har blitt sendt en e-post om denne artikkelen.

Tips en venn

I årets andre kvartal, april–juni, var økningen på over 60 prosent målt mot samme periode i fjor, opplyser konsernet, som er blant de største leverandørene av netthandelspakker her i landet.

I Oslo var økningen størst, med 86 prosent, mens den var markert lavere i Nordland samt i Troms og Finnmark. Hver av disse to fylkene figurerer med 52 prosents økning.

«Veksten har vært formidabel for alle typer netthandelspakker. Det er ingen tvil om at koronasituasjonen har vært en utløsende faktor», sier pressesjef Kenneth Pettersen i Posten Norge.

«Vi hadde sett for oss en jevn økning, men vi er nå på et nivå som vi trodde vi skulle være på om to til tre år», tilføyer han.

Ifølge Pettersen har Posten Norge tro på at antallet pakker vil stabilisere seg på det nye høye nivået også i en normalisert tid etter koronaen.

Kommunikasjonsdirektør Elisabeth H. Gjølme i Posten Norge anslår overfor Samferdsel at konsernet står for 50–60 prosent av den aktuelle typen leveranser her i landet.

 

DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!

Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.

Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen

comments powered by Disqus

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS