Du er her

Reportasjer

  • Bergen Havn i ny ham

    Bergen Havn skal bli helt ny. Like før sommeren lanserte det interkommunale selskapet sine vyer for fremtidens havn. For Bergen betyr det at havneområdene i sentrum åpnes for byens innbyggere, samtidig med at havnen sikres forutsigbarhet og moderne fasiliteter.

     

  • Tidkrevende tunneloppgradering på Vestlandet

    Statens vegvesen er i full gang med å oppgradere tunneler på Vestlandet for i alt tre–fire milliarder kroner. Det er snakk om en omfattende oppgradering i over hundre tunneler.

  • Unge trafikksikkerhetsambassadører – et godt tiltak

    Bruk av trafikksikkerhetsambassadører, det vil si utpekte elever som formidler trafikksikkerhetskunnskap til medelever, har vist seg å være et godt tiltak for å få trafikksikkerhet inn som tema i Aust-Agders videregående skoler.

  • Bilindustrien vil kapre urban mobilitet

    Det er ikke nok bare å selge biler. Nå vil bilindustrien ha kontroll over urban mobilitet og hente fortjeneste fra alle ledd.

     

  • Bergen vender ryggen til bilen

    I vår lanserte Bergen kommune en ny Kommuneplanens Arealdel (KPA). Det er en omfattende og ambisiøs plan for fremtidens Bergen. En del av premissen til den nye planen er at Bergen skal bort fra en bilbasert byutvikling.

     

  • Dansk tjuvstart på gigantisk dansk-tysk tunnelprosjekt

    Danske politikere tror såpass på virkeliggjøring av den påtenkte dansk-tyske vei- og togtunnelen under Fehmarn Belt at de gir klarsignal for anleggsstart på dansk side – mens det ennå ikke foreligger noe endelig tysk OK for prosjektet.

  • Bergen tidlig ute med miljørangering av cruiseskip

    Bergen Havn er først i landet med å ta i bruk et digitalt miljøregnskap for cruiseskip. Hvert cruiseskip rangeres etter en miljøskår. Skåren danner grunnlaget for en tilleggsavgift som skal betales ved et havneanløp – eventuelt en rabatt for cruiseskip med lite miljøavtrykk.

  • Et fergeanbud til besvær

    Etter at et nytt selskap tok over den sterkt trafikkerte fergestrekningen mellom Halhjem og Sandvikvåg på E39, har passasjerer, bilister og nyttetrafikk måttet akseptere forsinkelser og kanselleringen nærmest daglig.

     

  • Tyskland vil doble jernbanetrafikken

    REPORTASJE: Tyske samferdselsmyndigheter vil sette inn flere tog og doble jernbanetrafikken innen 2030. Blant annet ved innføring av integrerte taktruteplaner, som anvendes i mange andre europeiske land, skal jernbanen bli mer attraktiv ved at reisetid og venting på korresponderende tog reduseres.

Viser fra 1 til 10 av totalt 48 artikler

Bunnbilde
SAMFERDSEL, TØI
Gaustadalléen 21,
0349 Oslo.
Telefon: 22 57 38 00
Telefaks: 22 60 92 00

PÅ VEIEN
I LUFTEN
PÅ SKINNER
PÅ SJØEN
TRANSPORT
REISELIV
MILJØ
TEKNOLOGI

ARKIV
AKTUELT
ANNONSERE

TØI
DEBATT
KONTAKT OSS
OM OSS

 

Ansvarlig redaktør: Flemming Dahl. Mobiltelefon: 986 255 96. Epost: fda@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS