Du er her

Kommentarer

  • Skjerpet kniving mellom nordiske flyplasser

    Nordiske hovedflyplassene slåss, med rabatter som våpen, om en størst mulig andel av passasjertrafikken til og fra Norden.

     

  • God samfunnsøkonomi å forsinke bilister

    Busstopp i veien er bedre fordi de som reiser kollektivt kommer raskere frem.

  • Robust, robust, robust …

    Ordet robust brukes vel mye i NTP-dokumenter, fremholder Arvid Strand i denne kommentaren.

  • Statsbudsjettet 2018:

    Et blikk på hva samferdselen får

    Når Kjell Werner Johansen i denne kommentaren kommer inn på bompenger, skriver han: «Flere forhold minner skremmende om TV3-programmet Luksusfellen – det må være på høy tid å tenke godt igjennom hvordan vi skal finansiere vegene framover!»

  • Luftfartens kamp mot Brexit-skvis

    Flyselskaper, flypassasjerer og mange med dem vil bli hardt rammet hvis Brexit-forhandlingene ikke gir en løsning som forhindrer lammelse av luftfarten mellom Storbritannia og andre land, poengterer Einar Sørensen i denne kommentaren.

  • Barnas transportplan:

    Mange fine ord, veldig lite konkret

    «Nyskapningen Barnas transportplan er å anse som et spill for galleriet», skriver TØI-forsker Arvid Strand i denne kommentaren. «Samferdselsdepartementet nøyer seg med å referere allerede etablerte, velmente mål, heller enn å presentere et kunnskapsgrunnlag om hva det er vi står overfor av utfordringer.»

  • Et uklokt forslag

    Forslaget om å legge ned Utrykningspolitiet er uklokt, mener trafikksikkerhetsforsker Rune Elvik. Uten UP vil det i hans vurdering bli tilnærmet slutt på fartskontroller og annen kontroll i trafikken.

  • Nasjonal transportplan (NTP) 2018–2029:

    Totalt fravær av prioritering

    Det nærmer seg valg. Den som måtte tvile på det, kan bare ta en titt på Nasjonal transportplan (NTP). Der deles valgflesk for mer enn 1000 milliarder kroner ut.

  • Planen for gode ønsker

    Onsdag 5. april la regjeringa fram Nasjonal transportplan (NTP). Dette er et dokument som beskriver regjeringas ambisjoner på samferdselsfeltet i en periode som strekker seg langt forbi dette årets stortingsvalg og det neste. Hva er disse ambisjonene verdt når en gjør opp status noen år seinere?

     

     

Viser fra 1 til 10 av totalt 27 artikler

Bunnbilde
SAMFERDSEL, TØI
Gaustadalléen 21,
0349 Oslo.
Telefon: 22 57 38 00
Telefaks: 22 60 92 00

PÅ VEIEN
I LUFTEN
PÅ SKINNER
PÅ SJØEN
TRANSPORT
REISELIV
MILJØ
TEKNOLOGI

ARKIV
AKTUELT
ANNONSERE

TØI
DEBATT
KONTAKT OSS
OM OSS

 

Ansvarlig redaktør: Flemming Dahl. Mobiltelefon: 986 255 96. Epost: fda@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS