Per Ritzler, medarbeider i Statens vegvesen, sier i en kommentar på Vegvesenets vegnett.no at «det er meget inspirerende når aviser, magasiner og nettsteder slår opp Statens vegvesens turistvegsatsing.»
Vegvesenet har tidligere forklart at «med Nasjonale turistveger skal Norge gjøres til et enda mer attraktivt reisemål» og at dette skal bidra til «å styrke næringslivet og bosettingen i distriktene.»
I sine kommentarer til skildringen i New York Times sier Ritzler:
«Vi bruker som kjent ikke en krone på reklame eller annonser. Derfor er redaksjonell omtale i dette omfanget, og i et slikt prestisjeprodukt som New York Times, meget verdifull.»
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen