Utlandstrafikken økte med 1,6 prosent og innlandstrafikken med 2,2 prosent.
Oslo Lufthavn hadde markert større vekst – fem prosent totalt, fordelt på 6,1 prosent for innlandstrafikken og 3,4 for utlandstrafikken – enn flyplassene sett under ett.
«Vi ser at Oslo Lufthavn blir et stadig viktigere knutepunkt for flytrafikken til og fra Norge», kommenterer Jasper Spruit, direktør for trafikkutvikling i det Avinor som nå slåss mot en god del krefter for å få bygge en tredje rullebane på landets hovedflyplass.
Tallene for august kan få noen til å spørre seg hvordan de hadde sett ut dersom den nye flypassasjeravgiften, omstridt som den iallfall på forhånd var, ikke hadde trådt i kraft 1. juni …
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen