Konklusjonen kommer etter en undersøkelse som omfattet fire driftskontrakter i Region nord:
1806 Bodø E6, Rv77, Rv80
1808 Narvik E6, E10, Rv827
1809 Lofoten E10
1804 Helgeland nord E6, E12
Ifølge en pressemelding fra Vegtilsynet i dag kan ikke regionen dokumentere «at de inspiserer og drifter de utvalgte objektene i driftskontraktene i tråd med krav.»
Dette kan ifølge tilsynet «medføre at funksjonen ikke blir opprettholdt over tid, og at sikringstiltakene ikke virker som forutsatt», noe som i sin tur «kan medføre fare for trafikantene.»
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen