Du er her

  • Hjem
  • /
    Utilfredse fergepassasjerer – rederiet bøtelegges

Utilfredse fergepassasjerer – rederiet bøtelegges

LITT AV HVERT: Utilfredse passasjerer på ferger fra og til den danske øya Bornholm i Østersjøen medfører at fergeoperatøren ilegges en bot på vel 100 000 danske kroner, melder Transport- og Boligministeriet.

Av Samferdsel

Venn tipset!

Din venn har blitt sendt en e-post om denne artikkelen.

Tips en venn

En kundetilfredshetsmåling, der passasjerer på rutene Rønne–Køge og Rønne–Ystad har deltatt, ligger til grunn for at rederiet Molslinjen A/S ilegges boten.

Ifølge ministeriet har passasjerene uttrykt misnøye spesielt med utvalget av varer i kiosk, kafeteria og restaurant om bord i fergene.

«Det er viktig at kundene er tilfreds med seilasen på Bornholm», kommenterer transportminister Benny Engelbrecht. «Derfor mener jeg vi skal handle kontant når vi i den seneste målingen kan konstatere at passasjerene er utilfreds med visse deler av fergetilbudet.»

Kundenes tilfredshet eller mangel på sådan med Bornholm-fergene måles med visse mellomrom, og ifølge dansk presse er det ikke første gang fergeoperatøren får tommelen ned og dermed en bot fra ministeriet.

Jesper Maack, kommunikasjonssjef i Molslinjen, sier ifølge nyhetsbyrået Ritzau at rederiet arbeider med å innfri kundenes forventninger.

«Vi blir målt på fem målepunkter av ministeriet», sier han. «Og på et av den fem punktene faller vi utenfor målskiven. Derfor får vi en bot, og det er vi selvfølgelig ikke tilfreds med.»

Ifølge ministeriet lyder den nye boten nærmere bestemt på 101 291,10 danske kroner.

 

DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!

Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.

Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen

comments powered by Disqus

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS