Du er her

  • Hjem

NYHETER

  • Nord-Norge henger bedre sammen enn før

    LITT AV HVERT: Den rundt 350 kilometer lange hovedveien mellom Alta i øst og Tromsø i vest er blitt litt enklere og raskere å forsere …

  • De fornyer trikkebyen Oslo

    LITT AV HVERT: Den typen trikk Oslo har bestilt er vel utprøvd i andre byer og skal gjøre en god jobb også her, fastslo toppsjefen i den spanske trikkeprodusenten CAF da han i dag viste ansikt i den norske hovedstaden.  

  • El erstatter diesel i lokal tømmertransport

    LITT AV HVERT: Reduserte utslipp, mindre støy, tid og penger spart – dette er gevinster som ifølge jernbaneeier Bane NOR kan høstes ved at det 2,7 km lange industrijernbanesporet fra tømmerterminalen på Follum til Hønefoss stasjon blir elektrifisert.

  • Afrikas raskeste

    LITT AV HVERT: Marokkos kong Mohammed VI og Frankrikes president Emmanuel Macron var blant notabilitetene som fikk seg en lynrask togtur da Marokkos – og dermed Afrikas – første jernbanelinje for høyhastighetstog ble offisielt åpnet.

  • Byutvikling og bytransport – med forskernes bistand

    LITT AV HVERT: Det er ikke dagligkost for forskere å motta massiv her-og-nå-dokumentasjon på at det de driver med faktisk kan være av interesse for andre …

  • Med litt drahjelp vil de kjøre enda grønnere …

    LITT AV HVERT: Åtte bedrifter stiller seg bak en anmodning til myndighetene om å ta grep for å få fart på innfasingen av klimavennlige nyttekjøretøyer, ikke minst tunge sådanne.

     

  • En hydrogen-elektrisk lastebil på vei til Norge

    LITT AV HVERT: Posten Norge ser seg som en aktiv deltager i den grønne omstillingen og har i den anledning bestilt en hydrogen-elektrisk lastebil under utvikling hos en amerikansk produsent.

  • Storebrors blikk

    LITT AV HVERT: En nasjonal strategi for håndtering av PNT-systemer – slike som tar seg av posisjonsbestemmelse, navigasjon og tidsbestemmelse – er offentliggjort av Samferdselsdepartementet.

     

  • Elektrisk på Oslofjorden

    LITT AV HVERT: De tre passasjerbåtene som står for kollektivtrafikken på ruten Aker brygge–Nesodden innerst i Oslofjorden skal bygges om fra å gå på flytende naturgass til å bli batterielektriske.

     

  • Lang planleggingstid, kritikk fra Riksrevisjonen

    LITT AV HVERT: Planleggingstiden for store samferdselsprosjekter er ikke redusert i tråd med politiske ambisjoner, ifølge Riksrevisjonen.

  • Tweets

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS