Andrés Arizkorreta, CAF-sjefen, sa at «vi kommer ikke hit for å teste».
Dermed fikk han iallfall noen av tilhørerne til å tenke på Oslos plagsomme erfaringer med mange av byens eksisterende trikker, som ikke bar preg av å være vel utprøvd da de kom i drift.
Oslos byrådsleder Raymond Johansen, benyttet Arizkorretas besøk til å invitere pressefolk til en seanse i Oslo rådhus, der han selv og Arizkorreta var blant dem som snakket pent om de nye trikkene og byfornyelsesprogrammet de drar med seg.
Lavgulvede trikker med brede dører og air condition og annet som skal gjøre dem attraktive, fornyelse av trikkeskinner og tilstøtende byrom … Mye arbeid skal være unnagjort før de 87 trikkene, én etter én, skal leveres i årene 2020–2021.
Bakgrunn:
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen