Fem dager med workshop-arbeid – med deltagelse fra havnebrukere og IT-ekspertise foruten havnens egne folk – er nettopp gjennomført som ledd i arbeidet.
«Alt som kan digitaliseres, skal digitaliseres», sier Tore Beitveit, seksjonsleder for økonomi og IT i Oslo Havn.
«Vi skal gjøre vårt, gjennom å digitalisere arbeidsflyt og prosesser. Workshopene har gitt oss en god pekepinn på hvilke digitale tjenester kundene ønsker at vi skal bli bedre på, og hvordan vi kan gjøre det.»
Blant det havneledelsen har fått fastslått etter workshop-dagene er at mye kommunikasjon knyttet til et skipsanløp skjer via e-post, med den følge at berørte aktører «drukner i e-post», slik havnen beskriver det i en nyhetsmelding.
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen