Dermed er også litt av et landemerke i ferd med å bli etablert.
Ikke akkurat enkle grunnforhold innebærer ifølge Rambøll Drammen, som har prosjekteringsansvaret, at broen har fått «Europas dypeste fundamentering med pilarer boret 80 meter ned til og inn i fast fjell.»
Øivind Pedersen, sivilingeniør i Rambøll Drammen, sier at broprosjektet krever «en uhyre komplisert prosjektering» og at det er «et arbeid som savner sidestykke i norsk bruhistorie» som nå blir utført.
Vinnerutkastet i arkitektkonkurransen for Farrisbrua ble laget i samarbeid mellom Rambøll og L2 Arkitekter.
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen