Jo, Lindberg er åpen på at han ikke takket ja uten en forutgående tenkerunde.
Saken er jo den, forklarer han, at det kan være sunt å skifte jobb – og at det selv for en 58 år gammel svenske som ham skulle kunne være mulig å finne et spennende alternativ til TØI, Transportøkonomisk institutt.
Men så, alt i alt, inklusive vurderinger om dette å fortsatt skulle pendle mellom familien i Sverige og TØI-direktørstolen i Oslo …
Lindberg forklarer sin beslutning om å bli sittende:
«Jeg så da jeg begynte her at behovet for samferdselsforskning ville vokse, og nå ser jeg at det kommer til å fortsette å vokse. Det er dette som gjør det interessant å takke ja til en ny periode, det er spennende å fortsette, det finnes fortsatt veldig mye å gjøre innen samferdselsforskningen.»
Så mye, mener han, at sånn vil det være også etter nye seks år.
Blant det Lindberg nå ser frem til, er å bidra til en god utvikling for en nyetablert TØI-avdeling som kalles Teknologi, kort og godt, og skal drive forskning knyttet til slikt som elbiler, selvkjørende biler, avansert bylogistikk …
«Med vår satsing på denne avdelingen blir vi relevante for enda flere oppdragsgivere», sier Lindberg.
Aktuell bakgrunn:
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen