Den amerikanske flytypen Boeing 737-800 er valgt fremfor alternative utgaver av europeiske Airbus-fly, og flyene skal bære dekorasjoner i grønt – mørkt og lyst grønt.
I en nyhetsmelding skriver Flyr at selskapet «vil bli fullfinansiert med privat kapital» og at ansatte til «alle nøkkelstillinger» allerede er rekruttert.
I en tid da koronaen har satt tusener av fly på bakken rundt om i verden og sparket ben under jobben for tusener av flyselskapsansatte, ligger det i kortene at Flyr for en forholdsvis rimelig penge kan gjøre seg klar til første takeoff.
Flyr skal innledningsvis satse på betjening av større norske byer foruten reisemål ute i Europa. Selskapet ser for seg å bygge gradvis opp til en flåte på 28–30 fly.
Om de valgte Boeing-maskinene sier Erik G. Braathen, initiativtageren til Flyr, at «det er en flytype vi i ledelsen har mye erfaring med, hvor det finnes simulatorkapasitet i Norge, samt crew og mekanikere med mye kompetanse og erfaring.»
Aktuell lesing:
DEBATTREGLER I SAMFERDSEL
Har du synspunkter på denne saken, så kom gjerne med dem her i kommentarfeltet! Det du skriver vil i de fleste sammenhenger fremstå som mer interessant og troverdig dersom du skriver under fullt navn. Hold deg til saken, vis respekt og raushet overfor andre og deres meninger. Husk at det du skriver kan bli lest av mange!
Ytringer som inneholder trusler eller annen form for sjikane, vil bli fjernet.
Vennlig hilsen
Samferdsel-redaksjonen