Du er her

På veien

  • Bilferjer i 100 år – transport i stor omlegging

    Etter 100 år med bilferjer siden den første kom i drift i 1919, er denne transporten inne i det som må sies å være en dramatisk endring.

  • Takk for oss …

    LITT AV HVERT: Gamle NSB-togdekorasjoner, den gamle NSB-appen, den gamle NSB-nettsiden og annet som er NSB-merket ble i dag formelt klarert for å gå over i historien.

     

  • Byvekstavtale for Trondheimsområdet klareres

    LITT AV HVERT: Et utkast til byvekstavtale for Trondheimsområdet ble før helgen overlevert til statssekretærene Anders Werp, Samferdselsdepartementet, og Lars Jacob Hiim, Kommunal- og moderniseringsdepartementet.

  • En plan om mange nye milliarder til dansk mobilitet

    LITT AV HVERT: Det finnes allerede mye transportinfrastruktur i lille Danmark, og mye mer bør det ifølge landets regjering bli.

  • Glem NSB …

    LITT AV HVERT: Ledende personer i det statlige buss- og togoperatørkonsernet NSB har tatt fantasi og penger i bruk og kommet frem til at virksomheten skal markedsføre seg med et nytt navn, Vy.

  • Feil på rekkverk gir «fare for alvorlige ulykker»

    LITT AV HVERT: Manglende rekkverksbolter langs flere riksveier førte til at Vegtilsynet åpnet tilsynssak mot Vegdirektoratet, ifølge en nyhetsmelding fra Vegtilsynet i dag.

  • Godt begrunnet nyorganisering av NTP-arbeidet

    Kjell Werner Johansen ser i denne kommentaren gode begrunnelser for samferdselsminister Jon Georg Dales lanserte nyorganisering av arbeidet med Nasjonal transportplan (NTP).

  • Nytenking i Nye Veier:

    Nye løsninger kan gi økt lønnsomhet

    Gjennom aktiv styring av utbyggingskostnad og fokusering på samfunnsnytte under forprosjektfasen ønsker Nye Veier AS å øke den samfunnsøkonomiske lønnsomheten i prosjektene de er ansvarlige for.

  • Et fergeanbud til besvær

    Etter at et nytt selskap tok over den sterkt trafikkerte fergestrekningen mellom Halhjem og Sandvikvåg på E39, har passasjerer, bilister og nyttetrafikk måttet akseptere forsinkelser og kanselleringen nærmest daglig.

     

  • Barrierer mot mer bærekraftig mobilitet

    Det finnes mye kunnskap om tiltak som virker for å få mer miljøvennlig transport i byene, men vi ser ofte at slike tiltak ikke blir implementert, mens kanskje tiltak vi vet har mindre effekt, blir implementert. Spørsmålet blir: Hvorfor gjør vi ikke mer av det som virker og mindre av det som ikke virker?

     

     

  • Tweets

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS