Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen, har nok en gang gått til angrep Oslos miljøbyråd og støtteordningen for elsykler.
En etterevaluering av E6 gjennom Østfold, åtte år etter at den nye vegen åpnet, viser at prosjektet hovedsakelig ble gjennomført på en effektiv måte, at de tiltenkte gevinstene for målgruppene har blitt realisert og at vegen har vist seg relevant og nyttig for samfunnet
Det diskuteres om nye E18 i Aust-Agder, en planlagt firefelts motorveg, skal ha vegbelysning eller ikke. Selskapet Nye Veier, som skal bygge vegen, vil bygge uten vegbelysning.
Forsker, bare en jobb, enkelt og greit? Vel, forsker Paal Brevik Wangsness gir inntrykk av at en viss grad av idealisme er en drivende faktor
Tromsbane-konseptet innebærer enorme fordeler for klima og miljø, med sterk reduksjon av de helse-, ulykkes-, økonomi- og trafikkmessige belastninger som ledsager godstrafikk på vei.
I dag, 17. januar 2017, har Oslo for første gang gjort det forbudt for dem som kjører dieselbiler å bruke dem på kommunale veier i Oslo på grunn av en forventet høy forurensning av Oslo-luften. Dette ligner det komplette vanvidd, tenker jeg.
Hva mener sentrale transportforskere om kvaliteten på de mest kjente transporttidsskriftene? Hvor mye arbeider de, hvor mye publiserer de og hvem ser de på som sine fremste og mest innflytelsesrike fagfeller?
Stortinget vedtok i 2001 Nullvisjonen som basis for norsk trafikksikkerhetspolitikk. Nå har det gått over 15 år, og Norge er fortsatt langt fra å komme i nærheten av null drepte og null skadde i veitrafikken.
«For å sikre at introduksjonen av automatiserte kjøretøy ikke fører våre byområder inn i en ny asfaltspiral, trenger vi å komme opp med nye pisker og gulrøtter. Disse må stimulere til delte mobilitetstjenester», skriver kronikkforfatteren.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern