Bilene lever for lenge her i landet. Det går ut over trafikksikkerheten. Sammenhengen mellom bilenes alder og konsekvensene av trafikkulykker blir stadig bedre dokumentert: Nye biler er mye sikrere enn gamle!
Det er mulig å oppnå en sikkerhetsgevinst ved å redusere omfanget av kjøring under påvirkning av medikamenter eller narkotika. Men gevinsten er mye mindre enn den man kan oppnå ved å eliminere promillekjøring.
22. juli-kommisjonen har pekt på et trekk ved det norske samfunnet som, vil jeg tro, mange av oss har sett på nært hold innenfor de saksområdene i samfunnet vi måtte ha nærkontakt med.
Dieselbiler bør forbys i de største byene, eller er det et for drastisk virkemiddel? Debatten i mediene har gått høyt i det siste om hvordan man best skal få ned utslippene av NO2.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern