-Norge er fortatt et undervurdert reisemål. Det har vi tenkt å gjøre noe med! Administrerende direktør Per Arne Watle i Widerøe er hele tiden på jakt etter nye reisende. Han gir den nye ledelseskulturen i selskapet æren for det beste halvårsresultatet noensinne. Interne erkjennelser har ført flyselskapet fram til et overskudd på nesten 70 millioner.
Mens etterspørselen etter olje øker jevnt og trutt, kommer tilbudet før eller senere til å nå toppen og begynne å avta. Ingen vet når dette vil skje, men mye tyder på at vendepunktet ikke ligger så svært mange år fram i tid. Konsekvensene kan bli enorme, dersom en ikke i tide klarer å legge om til mer energieffektiv teknologi, ikke minst på transportsiden.
Vegen snakker til oss, men vi forstår ikke alltid hva den sier. Hvorfor legger ellers noen bilister av gårde i feil kjøreretning på en moderne, firefelts motorvei som er merket og skiltet etter alle lærebokens regler? Problemet kan bestå i at vegplanleggere og skiltmyndigheter betrakter vegen for mye som et fysisk anlegg og for lite som et kommunikasjonssystem – et massemedium. Kanskje bør pedagoger og informatører overta mer av ingeniørenes skiltansvar i fremtiden?