Fra at våre myndigheter ville bidra til bedre klima på vår klode ved å avgiftsvelsigne biler med lave CO2-utslipp, har ny kunnskap med ett ført til at energieffektive dieselbiler med lave klimagassutslipp nå blir ansett som helsefarlige og dermed uønsket i våre største byer, Oslo, Bergen og Trondheim. Det dumme er bare at bilene ikke så lett lar seg fjerne.
Norske veger får mye juling – ikke bare av kjøretøyene, men også av personene som bruker dem.
Et system der togoperatører må betale for grønt lys på tider av døgnet med stor trafikk, men til gjengjeld får betalt hvis de velger andre tidspunkter… Dette er hva artikkelforfatterne her redegjør for.
Harald Minken mener i sitt debattinnlegg i Samferdsel nr. 7 - september 2012 at Oslo Economics ikke klarer å se realitetene i vurderingen av Statens vegvesens transportprognoser. Det er vi uenige i.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern