Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
LITT AV HVERT: Utsikter til stadig mer netthandel og dermed flere pakker gis som forklaring på at Posten Norge skal bygge en ny terminal utenfor Kristiansand, til erstatning for den eksisterende lokale terminalen.
LITT AV HVERT: Danmarks regjering holder liv i den gamle tanken om en fast trafikkforbindelse på tvers av havområdet Kattegat mellom Sjælland og Jylland. Men veien frem til en virkeliggjøring av tanken synes fortsatt lang og kronglete.
LITT AV HVERT: Dagligvaregrossisten ASKO er i ferd med å ta i bruk hva den selv omtaler som «verdens første hydrogendrevne lastebiler.»
LITT AV HVERT: Fem elektrisk drevne og universelt utformede båter skal erstatte de gamle fartøyene i passasjertrafikken mellom Rådhusplassen i Oslo sentrum og øyene i indre del av Oslofjorden.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern