Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
LITT AV HVERT: Dagligvaregrossisten ASKO er i ferd med å ta i bruk hva den selv omtaler som «verdens første hydrogendrevne lastebiler.»
LITT AV HVERT: Fem elektrisk drevne og universelt utformede båter skal erstatte de gamle fartøyene i passasjertrafikken mellom Rådhusplassen i Oslo sentrum og øyene i indre del av Oslofjorden.
LITT AV HVERT: Den europeiske flyprodusenten Airbus har satt det første eksemplaret av transportmaskinen Airbus BelugaXL i arbeid med å frakte flydeler til sine produksjonsanlegg ved den sydfranske storbyen Toulouse.
LITT AV HVERT: To næringslivsaktører – gjenvinningsselskapet Ragn-Sells og post- og pakkedistributøren Posten/Bring – går i fellesskap inn for å skape et renere bymiljø i Trondheim.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern