Du er her

Nr 1

  • LEDER

    Godt kjørt, godtfolk!

    Gratulerer, Kari og Ola og alle andre nordmenn som har bidratt til at 2009 ble det beste trafikksikkerhetsåret siden bilens frislipp i 1960, ja faktisk siden 1955 – en tid det knapt fantes biler på norske veier, sammenlignet med i dag.

  • Trafikkulykkene i 2009:

    Hvorfor ble færre drept?

    I fjor på denne tida spådde vi at færre ville omkomme i trafikkulykker i 2009 enn i 2008 på grunn av finanskrisen (Samferdsel 1/2009). Det stemte – vi fikk færre drepte – 214 mot 255 året før.

  • Trafikken blir stadig sikrere, men:

    Klarer Norge å holde seg i teten?

    214 mennesker omkom i trafikkulyk­ker i 2009, viser foreløpige tall. Det er en drastisk nedgang fra 1970, da 560 mennesker omkom i trafikken – det høyeste tall som er registrert i Norge.

  • Det er plass til flere i bilen:

    Spørsmålet er om noen vil sitte på

    Hvor mange som kjører sammen i hver bil har stor betydning for biltrafikkens omfang. Er det mulig å få nordmenn til å samkjøre mer for å øke belegget og redusere trafikken.

  • «Byen med Europas dårligste luftkvalitet»

    Bergen i krise – noe å lære av?

    »Ikke noe negativt sagt om straks- eller krisetiltakene i Bergen. Det er bare så synd at tiltakene ikke er blitt satt inn i en større sammenheng på et langt tidligere tidspunkt i byens utviklingshistorie,» skriver innsendere av debattinnlegget.

     

  • Tweets

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS