Du er her

Nr 4

  • Debatt: Døgnhvileplasser for yrkessjåfører

    Et spørsmål om anstendighet

    «NLF krever at myndighetene må ta ansvar og sørge for at sikre døgnhvileplasser bygges nå – ikke om 10 år», skriver Geir A. Mo i dette innlegget.

  • Refleksjoner

    Takk til Camilla og Joachim

    I løpet av mitt yrkesliv som journalist har jeg skrevet mange reportasjer. Noen har gjort sterkere inntrykk enn andre – både på leserne og på meg.

  • Ja, det er fullt mulig at et stort flertall av bilførere kjører sikrere enn gjennomsnittsføreren

    Mange har spurt: Tror du at du er en sikrere fører enn gjennomsnittsføre­ren? Som regel svarer 70–90 prosent at de tror at de er sikrere enn en gjennomsnittsfører

  • Nærblikk

    En statsstøttet dinosaur: Smertefull livskamp

    »Selskapets strategi for fremtiden og utviklingen i markedet øker ikke sann­synligheten for overlevelse», skriver Nærblikk-forfatteren.

  • Europeisk luftfart: Nedtur innenfor EU – opptur utenfor

    • Måned etter måned sender ny statistikk sjokkbølger gjennom de rundt 150 store og små flyselska­pene med regulær trafikk i Europa - og, ikke minst, gjennom mange flyplasseiere.
    • Det var ventet at flytrafikken etter dårlige tall i 2011 skulle ta seg opp i 2012 og etter hvert bedre seg i 2013. Dette har ikke skjedd. 2013 blir etter alt å dømme nok et dårlig år for europeisk luftfart.
  • LEDER

    Til luftfartens glede

    Et par flyselskaper har grunn til å gni seg tilfreds i hendene: Enda en gang har en regjering presentert visjoner for hvordan Norges transportinfrastruktur bør oppgraderes – uten å ha funnet det på sin plass å gå inn for etablering av en moderne veiforbindelse mellom landets to største byer.

  • Tweets

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS