«En resa runt jorden med tåg motsvarar utsläppen från en bilresa på 1,3 km», skriver den statlige, svenske togoperatøren SJ på sine nettsider. Hmmm …
Foto: F. Dahl.
Når norske utøvere høster de gjeveste medaljer internasjonalt i sportslig sammenheng, blir det gjerne mye jubel og ståhei her i landet …
Bomringenes dager kan være talte, påpeker Kjell Werner Johansen i kommentaren sin 16. juni på disse sidene. Nyere teknologi kan gjøre dem overflødige, for eksempel kan satellitt-teknologier brukes til å la oss betale for det vi faktisk foretar oss på veiene.
Trondheim satser milliarder av kroner på superbusskonseptet, men lar viktige tverrforbindelser bli dominert av bilisme. Er dette riktig kollektivsatsing?
Frihet, frihet under ansvar, er fint. Det er noe vi hegner om her i landet, slik vil vi gjerne ha det. Ikke desto mindre kan vi alle ha godt av å bli gått etter i sømmene av andre.
Det virker som det er en hemmelighet for byrådet i Oslo, men i avtalen om Oslopakke 3 har de gitt sin støtte til å bygge ut en bedre E18 fra Lysaker til Asker, den såkalte Vestkorridoren. Når jeg leser byrådets kommentarer etter Oslopakke 3 nå er signert, virker det som om de ikke forstår at spaden nå skal i jorden.
Når en besøker den folke- og bilrike delstaten California, er det lett å forstå at det er behov for å begrense den forurensende biltrafikken …
Posten melder at adressert brevvolum falt med 14 prosent i Norge i årets første kvartal. «Dette er det kraftigste fallet i brevvolumet noensinne», presiserer den statlige aktøren. Noen i Samferdsel burde føle seg medskyldige, etter at det papirbaserte tidsskriftet Samferdsel – distribuert via Posten – ble nedlagt ved årsskiftet, til fordel for et rent nettsted.
Foto: Posten
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern