Færre lufthavner, men med lengre rullebaner, vil kunne gi et bedre tilbud i form av økt frekvens, flere direkteruter, større fly, billigere billetter og økt konkurranse. En slik rasjonalisering vil gi en klar samfunnsøkonomisk gevinst. I sin Soria Moria 2-erklæring bør de rødgrønne vurdere lufthavnstrukturen på nytt
Næringslivet langs kysten mener at hyppige og presise avganger i flest mulig av døgnets timer er det viktigste med fergetilbudet. Fergetakstene blir ikke vurdert som fullt så viktige, men likevel er det nettopp takstene næringslivet er minst fornøyd med. Disse konklusjonene er basert på en nylig gjennomført spørreundersøkelse
Å reise kollektivt i en fremmed by kan være en utfordring. Oslo er intet unntak, viser en undersøkelse som Vegdirektoratet fikk laget i sommer
Av all kjøring med tunge kjøretøy i Norge, foretas mindre enn 0,25 prosent av førere med en promille over 0,2. Av 2836 tungbilførere som ble kontrollert av Utrykingspolitiet (UP), hadde bare én fører promille over 0,2
"Ruters filosofi er at produkter skal være enkle å finne, kjøpe og bruke. Viktige delmål er å sikre gjenkjøp hos eksisterende kunder, øke andelen hos de lavfrekvente reisende og tiltrekke nye kunder og kundegrupper til kollektivtrafikken"
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern