Det er i seg selv utfordrende å være funksjonshemmet. Møtet med det kollektive transporttilbudet gjør ikke alltid utfordringene mindre, selv der det skal være lagt til rette for alle typer brukere, både de med og de uten funksjonshemninger.
«Dersom en igjen skulle komme i den situasjon at det er ett dominerende flyselskap i det norske markedet, kan det stående, generelle forbudet mot bonusopptjening komme godt med», skriver nærblikkforfatteren.
Voksende byers behov for å redusere forurensning og forhindre trafikkaos driver fram jakten på alternative mobilitetsløsninger. Bildeling kan være ett av flere svar på problemet med for mange biler og for store utslipp fra fossilt drivstoff.
Kronikkforfatterne forsøker, som de selv skriver, «å besvare noen spørsmål knyttet til hvordan dagens opplegg for finansiering av transportinfrastruktur kan justeres for å kunne oppnå større samfunnsøkonomisk effektivitet, herunder en økning i utbyggingstakten.»
Det er mange grunner til at norske veier er altfor dårlige, blant annet manglende rødgrønn politisk vilje og et budsjettsystem som ikke skiller mellom driftskostnader og infrastrukturinvesteringer
Innsenderen antyder at nylige signaler fra samferdselsminister Marit Arnstad kan stanse nedgangen i dieselbilsalget i de største byene
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern