Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
LITT AV HVERT: 2020-utgaven av Samferdselsdepartementets trafikksikkerhetspris «Årets trafikksikkerhetskommune» er tildelt Rollag i Viken fylke.
LITT AV HVERT: Bit for bit er det i årenes løp blitt mer og mer E6-motorvei nordover fra Oslo, og i dag ble enda en bit offisielt åpnet – den er 18 km lang og strekker seg fra Hamar sør til Brumunddal.
LITT AV HVERT: Sammen med produsenten Volta Trucks har Posten Norge til hensikt å teste en 16 tonns helektrisk lastebil for varedistribusjon i nordiske byer.
LITT AV HVERT: Vinneren av den planlagte konkurransen om å få drive persontogtrafikk på Østlandet omkring Oslo skal ifølge Jernbanedirektoratet komme i gang med kjøringen i desember 2023, ett år senere enn tidligere bebudet.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern