Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
LITT AV HVERT: Så er det blitt virkelighet, det som ble forespeilet for noen måneder siden, at små selvkjørende elbusser er i trafikk sentralt i Oslo.
LITT AV HVERT: Selvkjørende elektriske rullestoler skal testes på Tokyo Narita International Airport i regi av flyselskapet All Nippon Airways (ANA) og teknologiselskapet Panasonic.
LITT A V HVERT: Stor begeistring i den statlige lufthavneieren Avinor og blant andre som ser seg tjent med voksende flytrafikk da de i dag markerte åpningen av en ny direktelinje Oslo–Beijing i regi av det kinesiske selskapet Hainan Airlines.
LITT AV HVERT: Den farlige uoppmerksomheten ved rattet, forklart ikke minst med mobiltelefonbruk, gjør seg gjeldende også i bondens traktor, fremgår det av en ny undersøkelse.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern