Du er her

MENINGER

  • Leder nr. 6/2015

    Når sykkelen ikke frister

  • Fornebubane = Ringeriksbane

    Dette er et forslag til hvordan to store infrastrukturprosjekter kan bli til ett. Undertegnede har ingeniør-bakgrunn utenom jernbane og infrastruktur og ønsker å bidra med et konstruktivt innspill.

  • Regional og lokal planlegging:

    Nasjonale forventninger - til hvilken nytte?

    • Solberg-regjeringen har en annen tilnærming til regional og lokal planlegging enn hva Stoltenberg II-regjeringen hadde, fremholder Arvid Strand i denne kommentaren:
    • «Under Solberg har omtrent tre av fire saker fått et utfall i tråd med kommunen sitt vedtak, mens innsigelsesinstansene fikk støtte i omtrent seks av ti saker under Stoltenberg II»
  • Kart-milliardene

    Da jeg kjørte de første testbilene med innebygget navigasjonssystem mot slutten av 1980-tallet, kunne mye rart skje hvis jeg fulgte instruksjonene fra elektronikken slavisk. Jeg ble hyppig henvist til veier som ikke fantes, eller jeg ble ledet inn på veier som slett ikke var egnet til å bringe meg dit jeg ville.

  • #hjelmsveis - ikke bare helt OK

    Jeg har nettopp vært en tur i Nederland. Der er sykkelen i mange byer selve Fremkomstmiddelet! «Alle» sykler, og nesten ingen bruker hjelm. Sykkelhjelm er ikke noe tema.

  • Leder nr. 5/2015

    Med tiden kommer svarene

  • Sterk satsing på politikontroller -

    Kan bidra til halverte dødstall

    Det er fortsatt mulig å oppnå en betydelig nedgang i antall drepte og hardt skadde i trafikken ved å benytte kjente trafikksikkerhetstiltak. Det viser en studie av hva man kan oppnå med maksimal bruk av 24 trafikksikkerhetstiltak.

  • Regjeringen er på rett spor

    Regjeringen fortsetter sitt arbeid med å reformere den norske transportsektoren. Etter å ha foreslått et utbyggingsselskap for vei, har den nå tatt for seg også jernbanesektoren.

  • Mer effektiv utbygging av veier

    Veibygging i Norge har til nå gått for tregt, og vært stykkevis og delt. Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre er enig om at veibygging må skje mer effektivt, langsiktig og forutsigbart enn i dag. Derfor oppretter vi et eget utbyggingsselskap for vei.

  • Tweets

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS