Du er her

Nr 6

  • Leder

    Kollektiv-revolusjon i Oslo og Akershus

    Bekkestua i Bærum ble igjen knyttet til hovedstadens banesystem denne måneden. Allerede fra åpningsdagen 15. august fikk de reisende slippe unna med Oslo-takst om de valgte banen og ikke buss. De som fortsatt velger buss til Oslo fra Bekkestua, må vente på billigere reise til Ruter iverksetter den store takst- og soneomleggingen i oktober

  • Security-tiltak på norske flyplasser kan gå på sikkerheten løs

    Piloter forteller at de kvier seg for security- sjekken de må gjennom hvis de under mellomlanding forlater flyet for å bli oppdatert om værforholdene eller annen sikkerhetsrelevant informasjon. Security-sjekken blir dermed en utilsiktet barriere mot utførelsen av kjerneoppgaver som er viktige for sikkerheten

  • Spøkelsesbilister i rundkjøringen

    I løpet av 70 timer valgte hele 60 bilister feil trasé og kom dermed mot kjøreretningen da de skulle inn i Stavangergata fra rundkjøringen Stavangergata– Moldegata–Bergensgata i Oslo. Hvorfor er det så mange spøkelsesbilister her, og hva kan gjøres for å løse problemet?

  • 3?&3! - 3 spørsmål & 3 svar

    Plagsomme trikkeskinner

    Slik foregår det
    Spørsmål og svar pr. e-post.
    Den spurte tilbys å bruke opptil tre ganger så stor plass som spørreren, og blir ikke fulgt opp med avklarende spørsmål.

    Aktører denne gangen
    Den som svarer:

    Cato Hellesjø konsernsjef i Kollektivtransportproduksjon AS (KTP)

    Den som spør:
    Flemming Dahl, Samferdsel

    Fakta
    Trikkeskinnene i Oslo ligger under konsernet Kollektivtransportproduksjons ansvarsområde. Det mangslungne konsernet, etablert for fem år siden, er eiet av Oslo kommune og har via mange undervirksomheter ansvar for mye mer enn trikkeskinner – eksempelvis for driften av trikkene og T-banen samt mange av bussene i Oslo.

  • Debatt

    Hvorfor lykkes vi ikke med mer sjøtransport?

    Maritimt Forum vil foreslå for regjeringen at det utarbeides «en egen nærskipsfartsstrategi hvor en ser på helheten i transportpolitikken og hva som må til for at sjøtransport skal kunne spille den rollen det politisk legges opp til,» skriver Jørn Th. Prangerød i dette innlegget.

  • Tweets

Ansvarlig redaktør:  Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no  |  Personvern

Designet og utviklet av CoreTrek AS