Bekkestua i Bærum ble igjen knyttet til hovedstadens banesystem denne måneden. Allerede fra åpningsdagen 15. august fikk de reisende slippe unna med Oslo-takst om de valgte banen og ikke buss. De som fortsatt velger buss til Oslo fra Bekkestua, må vente på billigere reise til Ruter iverksetter den store takst- og soneomleggingen i oktober
Piloter forteller at de kvier seg for security- sjekken de må gjennom hvis de under mellomlanding forlater flyet for å bli oppdatert om værforholdene eller annen sikkerhetsrelevant informasjon. Security-sjekken blir dermed en utilsiktet barriere mot utførelsen av kjerneoppgaver som er viktige for sikkerheten
I løpet av 70 timer valgte hele 60 bilister feil trasé og kom dermed mot kjøreretningen da de skulle inn i Stavangergata fra rundkjøringen Stavangergata– Moldegata–Bergensgata i Oslo. Hvorfor er det så mange spøkelsesbilister her, og hva kan gjøres for å løse problemet?
Slik foregår det
Spørsmål og svar pr. e-post.
Den spurte tilbys å bruke opptil tre ganger så stor plass som spørreren, og blir ikke fulgt opp med avklarende spørsmål.
Aktører denne gangen
Den som svarer:
Cato Hellesjø konsernsjef i Kollektivtransportproduksjon AS (KTP)
Den som spør:
Flemming Dahl, Samferdsel
Fakta
Trikkeskinnene i Oslo ligger under konsernet Kollektivtransportproduksjons ansvarsområde. Det mangslungne konsernet, etablert for fem år siden, er eiet av Oslo kommune og har via mange undervirksomheter ansvar for mye mer enn trikkeskinner – eksempelvis for driften av trikkene og T-banen samt mange av bussene i Oslo.
Maritimt Forum vil foreslå for regjeringen at det utarbeides «en egen nærskipsfartsstrategi hvor en ser på helheten i transportpolitikken og hva som må til for at sjøtransport skal kunne spille den rollen det politisk legges opp til,» skriver Jørn Th. Prangerød i dette innlegget.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern