Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
NYHET: Ikke alle de kranglende politikerne ble enige, men det var langt om lenge nok av dem til å sikre et tilsynelatende klarsignal for storfornyelse av E18 vestover fra Oslo – og for bygging av metrostrekningen Fornebubanen.
NYHET: Etter at Blindeforbundet lenge har vært blant dem som har uttrykt fortvilelse over problemer knyttet til uregulert bruk av elsparkesykler, skal forbundet i morgen i et møte om saken med samferdselsminister Knut Arild Hareide.
NYHET: Det er blitt henimot hverdagslig at en eller annen aktør her i landet tar i bruk et grønnpreget nyttekjøretøy, men ikke mer hverdagslig enn at statsministeren fant det på sin plass å overvære et nytt i rekken av slike tilfeller.
NYHET: En evaluering står for døren etter at Bergen i sommer har gjennomført en prøveordning for å redusere biltrafikken gjennom det historiske sentrum.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern