Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
LITT AV HVERT: Fire godstogoperatører får nå på etterskudd i alt 60 millioner kroner i statlig støtte for en ettårig periode fra sommeren i fjor til sommeren i år, melder Jernbanedirektoratet i dag.
LITT AV HVERT: Bybanen er for lengst blitt en del av hverdagsbildet i Bergen. I går ble det markert at den fra og med sin første tur, sommeren 2010, har transportert 100 millioner passasjerer.
LITT AV HVERT: Jacob Schram, en mann med erfaring fra lederroller i internasjonalt næringsliv, er ansatt som ny konsernsjef i lavkostflyselskapet Norwegian.
LITT AV HVERT: Transport- og logistikkselskaper i Nederland oppfordrer landets myndigheter til å ta grep som kan gjøre slutt på en voksende og pengeslukende trengsel på veinettet.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern