Nettstedet Samferdsel er ikke aktivt.
Nettsiden vil ikke bli oppdatert.
Det er fortsatt mulig å søke i nettsidens innhold.
Nettsiden vil ikke bli oppdatert.
Det er fortsatt mulig å søke i nettsidens innhold.
Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
NYHET: De nye fartsdemperne som testes ut i Bergen, og som er blitt omtalt i Samferdsel, har fått kjørt seg siden de ble satt i drift 18. desember i fjor.
NYHET: En fire kilometer lang og rasutsatt del av riksvei 13 Vik–Vangsnes i Vestland fylke er erstattet av en tre km lang tunnel, Goteviktunnelen, samt en opprustet veibit i dagslys.
NYHET: Flyr, det norske flyselskapet under etablering, har valgt flytype og dekorasjoner og i tillegg tatt andre skritt for å starte billettsalg i april og komme i luften med passasjerer i løpet av første kvartal.
NYHET: Virksomheter som ligger under Samferdselsdepartementet skal i de kommende par årene vurdere hvilke transportløsninger – på vei, bane og sjø samt i luften – det bør satses på i Nord-Norge.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern