Vi har merket oss Torkel Bjørnskaus innlegg i Nordre Aker Budstikke og på TØI sine nettsider, hvor han lener seg på tall fra Oslo skadelegevakt, og argumenterer for at opphøyde sykkelfelt bidrar til økt ulykkesrisiko og ikke er en god nok løsning for syklister. Selv om Bjørnskau tar opp flere relevante problemstillinger mener vi at han trekker forhastede konklusjoner og ikke har belegg for å konkludere som han gjør. Bjørnskau overser også en rekke andre faktorer som er viktig for å kunne vurdere om opphøyde sykkelfelt er en gunstig løsning i trafikkerte gater.
NYHET: Forklart med at prosjektet som helhet vil bli bedre, har Samferdselsdepartementet besluttet at E18 Vestkorridoren, det store og omstridte veiprosjektet vest for det sentrale Oslo, skal få en annerledes oppdeling enn hittil planlagt.
NYHET: Posten melder om et justert driftsresultat for 2020 på 1423 millioner kroner, opp 614 millioner fra året før, og skriver at «dette er Postens beste driftsresultat noensinne.»
NYHET: Oslo Havn har tro på at mye gods som transporteres ut fra havnen kan gå med tog fremfor som i dag med lastebil, fremgår det av en pressemelding fra havnen i dag.
NYHET: I dag er 20 år gått siden den ble vedtatt i Norge, den velkjente nullvisjonen om et transportsystem der ingen blir drept eller hardt skadd.
Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonssjef Harald Aas, E-post: ha@toi.no | Personvern